سرای اصلی اهل قلم، کودک و نوجوان و سرای نشر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، میزبان بیش از 130 نشست خواهند بود.

به گزارش لیزنا، سرای اصلی اهل قلم در هر دوره از این نمایشگاه، پذیرای نشست های مختلف با محوریت رونمایی و نقد کتاب، بررسی وضعیت نشر در حوزه هایی چون دفاع مقدس، ادبیات داستانی و آثار مذهبی و سیاسی بوده و این روند، امسال نیز ادامه خواهد داشت.. 

تاکنون، حدود 55 نشست برای سرای اصلی درنظر گرفته شده و احتمال افزایش تعداد آن وجود دارد.

سرای کودک و نوجوان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز با 30 نشست ادبی و با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس مختلف برپا خواهد شد و حدود 45 نشست تخصصی در سرای نشر با محوریت صنعت چاپ برگزار می شود.

 

دست اندرکاران سراهای اهل قلم بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به زودی برنامه های سرای «دیدار» را اعلام خواهند کرد. علاوه بر این، برگزیدگان جوایز ادبی در سال گذشته، میهمان این سرا خواهند بود

ثبت نام بن‌کارت‌های دانشجویی تا 6 اردیبهشت تمدید شد

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، برای 400 هزار نفر از دانشجویلان و طلاب کشور اعتبار خرید کتاب در نظر گرفته است.

بر این اساس، هر یک از دانشجویان و طلاب می‌توانند با پرداخت 25 هزار تومان از یارانه 25 هزار تومانی در نظر گرفته شده برای خرید کتاب استفاده و تا 50 هزار تومان کتاب خریداری کنند.

ثبت نام بن‌های دانشجویی در سایت www.tibf.net آغاز شده است و دانشجویان و طلاب علاقه‌مند می توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی برای دریافت بن‌کارت‌های دانشجویی ثبت نام کنند.

مهلت ثبت نام برای دریافت بن‌کارت‌های دانشجویی تا 6 اردیبهشت ماه 92 تمدید شد. زمان توزیع بن‌کارت‌ها نیز از 7 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای دریافت به شعب منتخب بانک صادرات ایران که اسامی آنها در این سایت ذکر شده است، مراجعه کنند.

حضور «چهره های درخشان» در کتابخانه های عمومی کشور

آشنایی با بزرگان و مفاخر علمی و ادبی بعنوان سرمایه های ملی، یکی از مسائلی است که در تربیت نسل جدید باید به آن توجه ویژه داشت. در همین راستا، اداره کل تامین منابع نهاد کتابخانه های کشور با خرید مجموعه 10 جلدی «چهره های درخشان»، که بوسیله انتشارات مدرسه منتشر شده است، علاوه بر تقویت منابع کتابخانه ها، سعی در شناساندن هر چه بیش از پیش این شخصیت های بی نظیر به مخاطبان کتابخانه ای، مخصوصاً قشر کودک و نوجوان دارد. این مجموعه 10 جلدی شامل زندگینامه و شرح حال افرادی چون خیابانی، آل احمد، دهخدا، شریعتی، قزوینی، قریب، آشتیانی، میرزا کوچک خان، فرخی یزدی، فرشچیان می باشد. این مجموعه 10 جلدی برای بیش از 2800 کتابخانه در سراسر کشور خریداری و ارسال شده است و علاقمندان می توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه محل خود این کتاب را تهیه و مطالعه کنند